.

.

Sunday 30 October 2011

Kościele mój

Niedzielna Liturgia przeżywana w związku z 65 Rocznicą Ślubu 
i 101 urodzin Jubilata pozostawiła w mojej pamięci dwa zdania: 
„cóż mogę zrobić dla Ciebie, aby tobie żyło się lepiej” 
i drugie „szanujmy się”. 

W kolejne dni Kościół mówi Słowem 
odzwierciedlajacym walkę przeciwieństw:



Będziesz miłował…
Obłudniku – nie bądź drobiazgowy...
ci którzy we łzach sieją, 
żąć będą w radości...
Jeruzalem Jeruzalem, nie zabijaj proroków 
i nie kamienuj tych, którzy do ciebie są posłani...
jesteś współobywatelem świętych, domownikiem Boga
Z powodu Ciebie zabijają nas…
A kiedy myślę: „moja noga się chwieje”, 
wtedy mnie wspiera Twoja łaska Boże.
Przyjacielu przesiądź się wyżej... 
...bo jesteś świętą świątynią Boga


W końcu nastepuje kulminacja w kolejną niedzielę:
Kościele mój, będący odzwierciedleniem 
słabości człowieka 
i mocy swego Stwórcy, 
chcę Ciebie budować w Duchu i prawdzie.

No comments: