.

.

Friday 26 February 2010

Owocem zaś ducha jest ... NOEMI - znaczy „moja umiłowana”



Zachwyciłam się wzajemną relacją bohaterów Księgi Rut. Piękny to fragment Biblii wolny od negatywnych zjawisk, pomimo trudnych doświadczeń (śmierci najbliższych czy niedostatku). Dotyczy spokrewnionych ze sobą osób (zwykle wśród swoich bywa najtrudniej).


Pozwolę sobie na kilka cytatów:
Pan niech postępuje z wami według swej dobroci, tak jak wy postępowałyście wobec zmarłych i wobec mnie!

Nie nalegaj na mnie, abym opuściła ciebie
i abym odeszła od ciebie, gdyż:
gdzie ty pójdziesz, tam ja pójdę,
gdzie ty zamieszkasz, tam ja zamieszkam,
twój naród będzie moim narodem,
a twój Bóg będzie moim Bogiem.

Dlaczego darzysz mnie życzliwością?

Niech cię wynagrodzi Pan za to, coś uczyniła, i niech będzie pełna twoja nagroda u Pana, Boga Izraela, pod którego skrzydła przyszłaś się schronić. 

Oto uspokoiłeś mnie i przemawiałeś z dobrocią.

Czyż nie powinnam ci poszukać spokojnego miejsca,
w którym byłabyś szczęśliwa?

Zrodziła go (potomka) dla ciebie twoja synowa, która cię kocha, która dla ciebie jest warta więcej niż siedmiu synów.

Bądź spokojna, moja córko.


Skąd tyle pokoju?
Myślę, że odpowiedź tkwi w jednym zdaniu:
TWÓJ BÓG, JEST MOIM BOGIEM.

Dlaczego o tym piszę?
Znam relację rodzinną, w której ludzie żyjący ze sobą przez ponad 50 lat są tak strasznie poranieni, że - pewnie w jakimś stopniu nieświadomie - zamęczają siebie brakiem przebaczenia i... brakiem dobrych wspomnień...
Co gorsza swoje negatywne emocje przerzucają na kolejne pokolenia.

o ducha Noemi - umiłowania
  o ducha Rut - pokrzepienia
PROSZĘ

No comments: