.

.

Tuesday 2 October 2012

JEDNO

Od ostatniego dnia skupienia, 
ilekroć spoglądam na Pana Jezusa w monstrancji, 
fizycznie brakuje mi jednego "elementu". 
W czasie sobotniej adoracji przez pewien czas,
na ołtarzu 
była płasko położona mała biblia w taki sposób, 
że tworzyła ona jakby nierozerwaną część monstrancji - jej podstawę.

W innych zestawieniach wydawało mi się, że Ciało wyrasta ze Słowa.
Teraz jakby dobitniej dotarło do mnie, że Słowo jest Ciałem. 

Niestety nie zrobiłam zdjęcia, ale poniżej zamieszczam 
dość nieudolne zestawienie tych dwóch "sfer"
stanowiących 
jedno SACRUM.
 Niby nic nowego, jakby powrót do początków, że
 WIARA rodzi się ze słuchania,



ale nasuwają mi się następujące wnioski:
 to co widzimy, zależy w głównej mierze od tego,
 co chcemy zobaczyć...
 to co słyszymy, zależy w głównej mierze od tego, 
co chcemy usłyszeć... 
 to w kogo wierzymy, zależy w głównej mierze od tego,
 w KOGO chcemy uwierzyć.

Wielkim darem wolności jesteśmy obdarowani. 
Oby jego konsekwencją była JEDNOŚĆ.

No comments: