.

.

Thursday 31 December 2009

dotrzeć do ŹRÓDŁA (1)


Wczoraj miałam poważną wątpliwość czy znajdę choć trochę czasu i sił, aby dotrzeć na MTP na wieczorną modlitwę do ŹRÓDŁA. Jednak wieczorem z radością spędziłam tam parę dłuższych chwil. Chciałabym na gorąco podzielić się kilkoma refleksjami brata Aloisa (są to notatki):
  • Serce przemienia się, gdy zwracamy się ku Bogu; to ON je przemienia (”Nie wyście mnie wybrali, ale Ja was wybrałem”).
  • Jak rozpoznać wewnętrzny głos, skoro serce przepełnione jest tak wieloma pragnieniami? Często chcemy wielu rzeczy, które są sprzeczne...
  • Trzeba dokonywać wyboru. Trzeba cierpliwie nauczyć się, za którymi sprawami iść, a które pozostawić.
  • Dokonywanie wyboru, zgoda na to by nie mieć wszystkiego, prowadzi do otwarcia na innych. Posiadanie wszystkiego – zamyka. Wybór prostoty przygotowuje do dzielenia się i pracy dla innych...
  • Kiedy widzę swoją bezsilność w niesieniu pomocy, czuję się jak Maryja pod Krzyżem.

No comments: