.

.

Wednesday 1 June 2011

pierwszy DAR

W dniach, kiedy w tak wielu parafiach młodzi otrzymują
dary Ducha Świętego w sakramencie bierzmowania,
w dniach kiedy następuje intensyfikacja modlitwy
o Jego wylanie tuż przed Zesłaniem, jakoś szczególnie
uderza mnie zdanie Świętego Jana Ewangelisty.

Zesłanie Ducha Świętego kojarzyłam przede wszystkim
z opisem z Dziejów Apostolskich.
Tymczasem Święty Jan w Ewangelii pisze,
że pierwszym darem Ducha Świętego
udzielonym Apostołom, była władza odpuszczania grzechów.


A Jezus znowu rzekł do nich: «Pokój wam!
Jak Ojciec Mnie posłał, tak i Ja was posyłam». 
Po tych słowach tchnął na nich i powiedział im:
«Weźmijcie Ducha Świętego! Którym odpuścicie grzechy,
są im odpuszczone, a którym zatrzymacie,
są im zatrzymane» (J 20, 22-23)

 Panie Jezu, "nie znający" granic SWEGO PRZEBACZENIA,
Ty wiesz, Ty wiesz WSZYSTKO
...


No comments: