.

.

Monday 26 April 2010

26 kwietnia - Matki Bożej Dobrej Rady


Myślę, że wielu z nas ma swoich ulubionych patronów i świętych. Przez lata czułam pewien niedosyt, ponieważ imię, które noszę nie ma swej świętej patronki. Będąc nastolatką z radością "odkryłam" w kalendarzu, że 26 kwietnia - w dzień moich imienin - czczona jest Matka Boża Dobrej Rady. W czasach kiedy nie było internetu nie mogłam dotrzeć do jakichkolwiek informacji dotyczących tej właśnie Matki Bożej, a chciałam chociażby poznać Jej wizerunek. 

Trzy lata temu, na plakacie ewangelizacyjnym w Tulcach, zobaczyłam - moim zdaniem - ujmujący obraz Matki Dobrej Rady z niezwykle rubasznym obliczem Jezusa, który jakby spod "domku" ("mana")* utworzonego przez welonik swojej Mamy spogląda mądrymi oczyma, tak bardzo ciekawymi świata. I jeszcze ta spokojna twarz Maryi, która wierzy, że będąc obdarzona darami: mądrości, rozumu i rady, jest w stanie wypełnić zamysł Bożej Miłości. Dała światu Jezusa jako źródło wszelkich dobrych rad i zachęca, abyśmy robili wszystko cokolwiek ON nam powie.

W tych dniach, kiedy moja Duchowa Rodzina pielgrzymuje po Ziemi Świętej znamienny jest dla mnie komentarz o.Włodzimierza M. Pado nawiązujący do Kany Galilejskiej: 
Matka Jezusa zna odwieczną i nieskończoną mądrość swojego Syna. Wie o Jego największej miłości do każdego człowieka. Mówiąc „Zróbcie wszystko, cokolwiek wam powie”... nakłania by wypełnić wolę Jezusa w całej pełni, jak stągwie wodą. 

* Jakiś czas temu wymyśliłam sobie nick - MaNa - tworząc go z pierwszej i ostatniej sylaby mojego imienia. Wkrótce dowiedziałam się, że "mana" oznacza "domek" od Marie Mana - Domku Zaśnięcia Maryi w Efezie. 
W końcu moje imię nabrało dla mnie głębszego sensu :-)))


No comments: