.

.

Saturday 2 July 2011

dwa SERCA

Rozkrzyczały się polskie media nazywające
Polskę "sercem Europy" z racji przewodnictwa
w Radzie Unii Europejskiej.
Dla zrównoważenia, tej momentami żałosnej fety,
możemy niemalże równocześnie „uciec” w znacznie
bezpieczniejszą przestrzeń: do Serca Jezusa i Serca Maryi.
Pokazują one, że miłość może zrodzić się tylko z miłości -
czyli tam, gdzie jest zrozumienie, akceptacja, przebaczenie.
Nie ma ona szans wzrostu wśród krytyki, zawiści,
poniżania, osądów.

Dzięki zasłyszanym myślom, (dziękuję)
zdałam sobie sprawę w jak ścisłej jedności współistnieją
Serce Syna i Jego Matki.

Matki, która jak nikt rozumie, kocha, pociesza,
pozwala być sobą, a równocześnie troszczy się i cierpi.

Św. Jan Eudes  pisał:
Jezus nie tylko przebywał i mieszkał
nieustannie w sercu Maryi,
lecz On rzeczywiście jest Sercem Jej Serca
i duszą Jej duszy.

Serce Jezusa jest początkiem Serca Maryi,
jak Stwórca jest początkiem stworzenia.
Serce Maryi jest początkiem Serca Jezusa,
jak matka jest początkiem serca swego dziecka.


Panie, czy podoba się Tobie moja miłość?
...ach lepiej nie odpowiadaj, lecz proszę
ulecz moje serce za ciasne...
ulecz moje serce pęknięte...

2 comments:

Anonymous said...

Czytałaś kiedyś Annę Katarzynę Emmerich? żywot i męka Naszego Pana Jezusa Chrystusa wraz z tajemnicami starego testamentu. niesamowita książka, jest dostępna w sieci. Pokazuje cały plan Boży na zbawienie ludzkości od Adama do Pana Jezusa i daje dużo wiary i nadziei i informacji, dużo wyjaśnia. Polecam
Ela

MaNa said...

Nie czytałam książki, o której wspominasz,ale postaram się po nią sięgnąć. Dzięki za sugestię. Pozdrawiam :-)