.

.

Saturday 25 December 2010

Bożonarodzeniowo inaczej

Gdy kilka dni temu zobaczyłam żłóbek
jednoznacznie kojarzący się z Bożym Narodzeniem,
na który pada cień krzyża, pomyślałam:
"Obraz prawdziwy aż do bólu, ale tak bardzo odbiegający
od sielankowego stereotypu, do którego jesteśmy przyzwyczajeni."


Drugiego, podobnego wstrząsu doznałam słysząc
refleksję pasterkowego homilety dotyczącą tego,
że Pan Jezus został złożony w żłobie czyli w miejscu,
gdzie zwykle kładzie się jedzenie dla bydła,
a my karmiący się Słowem, które stało się Ciałem Pana,
często zachowujemy się gorzej niż zwierzęta.

Mimo to, Nowonarodzone Ciało - przez nas Ukrzyżowane -
stało się ratującym nas Pokarmem Życia.


Panie Jezu, dziękuję, że zszedłeś do poziomu obory
i zechciałeś zamieszkać w chlewiku mego serca,
tam gdzie jest mój lęk i wstyd.


No comments: