.

.

Sunday 10 October 2010

rozbity dzban

W wielu z nas jest pragnienie Słowa i trudno jest sobie
wyobrazić życie bez Niego.
Czasami jednak dzieje się tak,
że staje się ono zbyt trudne, zbyt ostre.


GOD’S WORD = BOŻE SŁOWO
GOD SWORD = BOŻY MIECZ
jest lampą, ale jest i ostrzem
jest natchnieniem Ducha, ale i „ciemnością” duszy.
  
Nosimy w sobie bagaż życiowych doświadczeń i poczucia
grzeszności, który sprawia, że Słowo
zamiast pocieszać – pogrąża

zamiast budować – przytłacza
zamiast radować – smuci

Czasami, gdy rozmawia się z młodymi ludźmi (i nie tylko)
na tematy dotyczące wiary, można usłyszeć:
„Oj nie! Dekalog to dla mnie za dużo ograniczeń.
Musiałbym zrezygnować ze zbyt wielu rzeczy”.


W rzeczywistości Dekalog to 10 słów Miłości, które
pokazują jak żyć. Któż z nas nie potrzebuje drogowskazów?

 I analogicznie Słowo Boże to nieskończona ilość słów
Miłości - drogowskazów.

 W swoim egoizmie pewnie nie raz chcielibyśmy być
"pogłaskani po głowie", a tu jak na złość „prześladuje”
nas świadomość słabości, która bez wątpienia, nie
jest odczuciem komfortowym. Istnieje jednak Miłość
przebaczająca i ciągle na nowo dająca szansę.

Jest taka opowieść o stłuczonym dzbanie.
Historie skorup bywają różne… Te jednak trafiły w ręce
artysty, który skleił kawałki. Aby uwiecznić jego historię
krawędzie poszczególnych części pokrywał złotem,
tak że naczynie okazało się jeszcze piękniejsze niż przedtem.

Czasami rzeczywiście czujemy się jak rozbity dzban,
po ludzku bezużyteczny. Miłość Boża jest jednak łaskawa,
czyli pomysłowa w dobroci. Pokuta staje się nagrodą,
a my niedowierzając stwierdzamy,
że Jezus pokonał nas SWOJĄ MIŁOŚCIĄ.


Jam niegodzien, Panie, tego coś mi dał,
Tyś mnie tak biednego umiłować chciał.
Nie mam nic swojego, wszystko z ręki Twej,
Ale mnie samego przyjąć chciej.
   
1. Jestem jak pył ziemi, który niesie wiatr,
Jakby padający z nieba w ziemię grad.
Jestem jak rozbity przez wichurę dzban,
Gdy nie stoisz przy mnie Ty, mój Bóg i Pan.

2. Przeciw moim wrogom, Ty mi dajesz moc,

Z Tobą mi nie straszna nawet śmierć i noc.
Czuję, żeś tu blisko, żeś mi pomóc chciał,
Choć nie jestem godzien tego, coś mi dał.

No comments: